تنها مرجع کاملا تخصصی و واقعی کنکور کارگردانی, بازیگری, ادبیات نمایشی, سینما

ما با ارائه مشاوره، کتاب، جزوات تخصصی و آزمونهای آزمایشی کمک می کنیم که براحتی بتوانید در رشته های بازیگری، کارگردانی، سینما و ادبیات نمایشی در کنکور پذیرفته شوید

تنها مرجع کاملا تخصصی و واقعی کنکور کارگردانی, بازیگری, ادبیات نمایشی, سینما

ما با ارائه مشاوره، کتاب، جزوات تخصصی و آزمونهای آزمایشی کمک می کنیم که براحتی بتوانید در رشته های بازیگری، کارگردانی، سینما و ادبیات نمایشی در کنکور پذیرفته شوید

تنها مرجع کاملا تخصصی و واقعی کنکور کارگردانی, بازیگری, ادبیات نمایشی, سینما

ما به علاقمندان هنر کارگردانی و بازیگری و ادبیات نمایشی و سینما و . . . که می خواهند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با یک بار کنکور در دانشگاه مورد علاقه پذیرفته شوند کمک می کنیم با اطمینان برای موفقیت برنامه ریزی و مطالعه کنند. اطلاعات کاملی را در رابطه با این کنکور در این وبلاگ تدارک دیده ایم.نکته مهم در باره ما این است که خودمان در این آزمون شرکت کرده ایم

آخرین نظرات
  • ۱۴ آبان ۹۵، ۲۱:۳۷ - الناز محمدی
    اورین
نویسندگان

سوالات متداول شامل سوالاتی است که دوستان برای ما ارسال نموده اند در صورتی که پاسخ سوال خود را در این بخش نیافتید  می توانید با ارسال پست الکترونیک به آدرس  vahab.noori@gmail.com  سوال خود را مطرح و پاسخ آن را دریافت نمایید  : در ذیل تعدادی از این سوالات را مشاهده می کنید نمونه کارنامه ها در انتهای بخش سوالات به شما عزیزان ارائه شده است.


                                                 هشدار:

                                                           

                      متاسفانه فقدان اظهار نظر های صحیح از جانب صاحب نظران و کمبود اطلاعات باعث شده است تا یک عده از افراد سودجود تحت عناوین مختلف مانند دکتر و استاد (در رشته کارگردانی  و بازیگری و سینما و ادبیات نمایشی و فیلمنامه نویسی و امثالهم  . .دکتری در ایران وجود ندارد) و غیره که هیچ گونه سابقه تحصیلی در این رشته ها را ندارند اقدام به ارائه مشاوره غلط به داوطلبان نمایند. ضمن هشدار در خصوص فعالیت های این افراد به شما داوطلبان عزیز توصیه می کنم با تمام دقت تحقیق کنید و  بدانید که مشاوره کنکور یک امر تخصصی است که نیاز دارد مشاور در این خصوص خود دارای حداقل تجربه آزمونی باشد و یکبار سوالات را پاسخ داده باشد و دارای کمترین  تجربه (حداقل نشستن سر جلسه آزمون)  باشد تا بتواند منابع و مطالب مهم را تهیه و تدارک ببیند. متاسفانه در فضای مجازی  و به طور کلی اینترنت افرادی هستند که همه جزوات هنر را ارائه می دهند و کسی نیست که از آنها بپرسد با کدام دانش و تجربه و رزومه اقدام به چنین فعالیتی می کنند و چه تضمینی در این خصوص ارائه می دهند .بر اساس یک قاعده عقلی کلی که با مثال زیر آمیخته است انتخاب منابع مهمترین گام در راستای موفقیت داوطلب می باشد.

اگر  شما  رستم باشید در مقابل اژدهای هفت سر قرار بگیرید   و به شما تعدادی سلاح  بدهند و  زمانی محدود قطعا زمانی موفق خواهید شد که قبل از هر اقدامی به شناخت دقیق پیکر اژدها پرداخته و نقاط حساس و توانایی ها و دشواری های مبارزه با او را دریابید و سپس با انتخاب سلاح مناسب در کمترین زمان و اشتباه  اقدام به ضربه زدن کنید. یعنی اول شناخت دقیق بعد  اقدام  تا خستگی ناشی از فقدان برنامه ریزی و اتلاف وقت نتواند باعث عدم موفقیت شما بشود.مطالعه دقیق مطالب زیر می تواند برای شما راهگشا باشد

موفق و پیروز باشید

دانشگاه تهران

 در رابطه با انتخاب رشته ذیل همین صفحه توضیخاتی نسبتاً مفصل  ارائه شده است ملاحظه فرمایید:

1-    رشته فیلمنامه نویسی در کارشناسی ارشد وجود دارد؟

ج: خیر

2-     میخواستم بپرسم برای کارگردانی چه رتبه ای خوبه؟؟

ج: رتبه شما باید در مرحله اول حداکثر صد باشد البته امکان موفقیت برای رتبه های 250 هم وجود دارد( در رشته کارگردانی) البته  چون این رشته یک امتحان تشریحی هم دارد که در تیر ماه هر سال برگزار می شود. کسی که رتبه صد کسب نموده است اگر به روال سالهای قبل باشد در صورتی که در مرحله تشریحی نمره  80  کسب کند می تواند قبول شود واین نشان دهنده این نکته است که اگر رتبه 250  صد در صد به آزمون تشریحی پاسخ دهد می تواند در دانشگاه به صورت شبانه پذیرفته شود.

3- فکر می کنید من بتوانم در این رشته با توجه به رقابت و عدم آشنایی قبول  شوم ؟

ج: اجازه بدین به این سوال مصداقی جواب بدم:  من ورودی سال 1390 کارشناسی ارشد کارگردانی دانشگاه هنر بودم. کلاس ما 17 نفر دانشجو داشت. من و  دو نفر از خانمها در دوره کارشناسی در رشته کارگردانی تحصیل کرده بودیم. چند نفری هم در سایر گرایشها تحصیل کرده بودند اما  نصف بیشتر دانشجویان کلاس ما در دوره کارشناسی در  رشته های مهندسی، محیط زیست، کشاورزی، روانشناسی، و  . . .  تحصیل کرده بودند.

آمار پذیرفته شدگان سال 1391 دانشگاه هنر دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر:

تعداد کل 17 نفر

الف- سه نفر در دوره کارشناسی کارگردانی  تحصیل کرده­اند.

ب- دو نفر کارشناسی بازیگری.

ج- دونفر ادبیات نمایشی.

 و بقیه در رشته های غیر مرتبط با هنر تحصیل کرده اند.

 درواقع 58 درصد پذیرفته شدگان یا به عبارتی اکثریت پذیرفته شدگان در رشته های غیر مرتبط با کارگردانی وحتی هنر، تحصیل کرده اند.

 این آمار در سالهای بعد  و قبل تکرار شده است. اما نکته قابل توجه این است که غیر از سال 1391 پذیرفته شدگان غیر مرتبط نسبت بیشتری را به خود اختصاص داده اند و بیش از 60 درصد پذیرفته شدگان را شامل می شدند.

 جالب است بدانید که یکی از موفق ترین  دانشجویان این کلاس کهدر حال حاضر در بازار حرفه ای در گروه کارگردانی  و بخش رسانه ای و مدیریت فروش فعالیت می کند در دوره کارشناسی در رشته مهندسی کشاورزی تحصیل کرده بود.

4- می بخشید یه سوال: میخواستم بدونم که آخر این رشته چی میشه؟

ج : در رشته های هنر همه چیز بستگی به خود هنر جو و هنرمند دارد. دانشگاه سکوی پرتاب شما به جامعه هنرمندان رافراهم میکند اما اینطور نیست که صرفا به دلیل پاس کردن واحد های درسی و اخذ مدرک شما بتوانید در این رشته جای پایی در بازار کار برای خود باز کنید. اما می توانید با بر عهده گرفتن مسئولیت در پایان نامه های هم دانشگاهی ها و شرکت در جشنواره های متعدد دانشجویی و  حرفه ای و کسب تجربه و رزومه خوب و همچنین با مطالعه و حضور در محافل هنری  و ایجاد ارتباطات خوب وارد بازار کار شده وسفارشات کاری دریافت کنید. شما می توانید پس از فراغت از تحصیل کار را به عنوان دستیار کارگردان در تئاتر شهر، فیلمهای مختلف، تله فیلم ها و فیلم کوتاه آغاز کنیدو پس از کسب تجربه لازم وارد بازار کار حرفه ای شوید.

5- منابع این آزمون  برای رشته کارگردانی چیست؟

ج: تمام کسانی که وقت خویش را صرف مطالعه کتابهای معرفی شده توسط افراد غیر کارشناس می کنند در واقع بخش عمده ای از وقت خودشان را صرف مطالعه مطالبی می کنند که به هیچ وجه در کنکور به عنوان سوال مطرح نبوده اند.  در حقیقت شما با آنالیز و تحلیل آماری سوالات کنکور در  دو دهه قبل متوجه خواهید شد که سرفصل های مشخصی منابع سوالات هستند و نه کتاب های مشخصی. سازمان سنجش برای طراحی سوال به سرفصلهای دروسی که در دوره کارشناسی تدریس می شود به عنوان منابع نگاه می کند و ممکن است در ده کتاب مختلف فقط صفحات خاصی جزء منابع سوالات باشند.مثلا در کتاب تاریخ تئاتر اسکار گروس براکت فصولی مثل فصل تئاتر افریقا وجود دارند که حدود هفتاد صفحه است و هیچ وقت منبع سوال نبوده است.

 به همین دلیل در جزوات ما فقط کلید واژه ها و سر فصلهای اصلی که مطمئنا جزء سوالات کنکور هستند  قید شده اند که به روش هایی که در مشاوره وجود دارد داوطلب می تواند اطمینان حاصل کند که تمامی مطالب مربوط به سوالات را مطالعه نموده است

6-  مهندسی معکوس کدرشته 1357 ( سینما- کارگردانی- ادبیات نمایشی- بازیگری) برای مرحله تستی چگونه است ؟

ج: امکان مهندسی معکوس صد در صد در  این آزمون وجود ندارد لکن داوطلبی که به چهل درصد سوالات پاسخ دهد می تواند درصد خود را به  میزان 20 درصد با این روشها افزایش دهد. مهندسی معکوس تکنیکی است که به داوطلب کمک می کند به الگوریتم طراحی سوالات دست پیدا کند و از تله هایی که طراح سوال در جلوی پای وی گذارده نجات یافته و بتواند تنها با فهمیدن سوال و درک اختلاف گزینه ها (البته در صورت داشتن حداقل چهل  در صد اطلاعات جزوه ها) نمره خود را ارتقاء دهد.

ما برای کشف این الگوریتم زحمت بسیار کشیده ایم و این هامارتیای هر کنکوری است که تنها با رویارویی واقعی با آن کشف خواهد شد.

7     آیا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کارگردانی بهتر است یا این که شخص سابقه کار تجربی داشته باشد؟

ج: در واقع اگر کسی بخواهد بدون مدرک کارشناسی ارشد وارد دنیای حرفه ای شود برای افزایش سطح در آمد های خود طبق آئین نامه تیپ باید حداقل 4 سال فعالیت حرفه ای داشته باشد. با تحصیل در دوره کارشناسی ارشد این زمان به دوسال و هر هفته دو روز تقلیل می­یابد.

8-       چقدر زمان وچند ساعت در روز برای مطالعه نیاز داریم؟

ج: برای افراد مختلف این زمان متفاوت است برای دریافت پاسخ این سوال باید حتما از مشاوره تلفنی با حضوری استفاده کنید.

9-   جزوات شامل چه مطالبی است؟

ج: خلاصه تعداد زیادی از کتب مهم است که هزینه خرید این کتابها با مطالب اضافی موجود در آنها حداقل دو برابر قیمت جزوات است. ضمن اینکه این جزوات شامل نکات کلیدی اساسی و ادبیات مخصوص  طراحی تست، می باشد. این جزوات جزوات تدوین شده توسط رتبه های برتر سالهای قبل می باشد و هر سال مورد بازنگری قرار می­گیرد.

هر سال ما آزمون ها را آنالیز می کنیم و با تعدادی از دانشجویان پذیرفته شده مصاحبه می کنیم تقریبا می توانیم حدس بزنیم سازمان سنجش سوالات را دقیقا از کجا طراحی می کند مثلا نیمی از مطالب از جلد سوم کتاب براکت به هیچ وجه سوال منبع سوال نیست اما این نصف پراکنده است و یکجا نیست و لا بلای صفحات مهم کتاب وجود دارد اما تقریبا نود درصد صفحاتی که اصلا منبع سوال نیستند را شناسایی کردیم. در واقع ما از یک طرف به روش حذفی و از طرف دیگه به روش ایجابی دایره منابع رو محدود می کنیم.

 غیر از آن مهم است بدانیم که سازمان پاسخ سوالات خودش را از کدوم منابع بیشتر قبول دارد. به عنوان مثال اکثر مطالب در اکثر کتاب ها تکرار شدند ولی اینکه سازمان سنجش نوشته های کدام کتاب رو قبول دارد خود نکته بسیار مهمی است.

از طرف دیگر هر سال منابع سازمان سنجش را رهگیری می کنیم و یک قدم عقب تر  قرار داریم و این طبیعی است چون هیچ وقت هیچ کس به صد در صد سوالات جواب نداده است

در ضمن جزوات سال 1396 با نکته و تست و پاسخ تشریحی می باشد..

 

10- من جزوات سال قبل را دریافت نموده ام ولی فرصت مطالعه برایم فراهم نشد. آیا با خواندن همان جزوات می توانم امسال در کنکور پذیرفته شوم؟

ج: به هیچ عنوان چرا که هر سال منابع کنکور بروز می شود و سازمان سنجش بیست درصد از سوالات هر سال را بر اساس منابع جدید معرفی می کند. معنی این نکته این است که شما در بهرین حالت چهل درصد منابع( منابع امسال که قرار است در کنکور آن شرکت کنید و تغییرات سال قبل که فرصت مطالعه نداشته اید) را در اختیار ندارید.


****

نکته به علت تغییر کامل جزوات در سال 1395 و 1396 قطعا جزوات سابق دیگر به اندازه جزوات جدید جامع و مانع نیست

11-      آیا از پشتیبان هم استفاده خواهم کرد؟

ج: شما می توانید از مشاوره تلفنی و حضوری برخوردار شوید که شامل دو ساعت مشاوره تلفنی و یا سه ساعت مشاوره حضوری می باشد. یهای این ساعات مشاوره برای کسانی که جزوات را تهیه می کنند رایگان است. ولی سایر افراد می توانند با پرداخت هزینه هر ساعت 40 هزار تومان از مشاوره بهرهمند شوند.

12-      تاکنون چه دوره های آموزشی  توسط این گروه برای کنکور کارشناسی ارشد مرحله تشریحی انجام شده است؟

ج:    یک دوره ویژه آمادگی برای کنکور عملی تجزیه و تحلیل نمایشنامه کارشناسی ارشد کارگردانی با حضور اساتید ویژه؛ 1- پروفسور احمد کامیابی مسک- دکتر قطب الدین صادقی- دکتر فرزان سجودی- دکتر خاکی-   جناب آقای محمود رضا رحیمی-خانم ندا هنگامی-  جناب آقای رضا گوران و جناب آقای  آرش عباسی برگزار گردید. و در سال 1393 نیز دوره جدید با متد جدید برگزار گردید و در سال 1394 دوره آموزشی تجزیه و تحلیل برگزار نشد ولی در سال 1395 کاملترین دوره برگزار گردید که نمره 96 درصد خروجی این دوره بود. و از همین سال چندین نفر دیگر از اساتید نیز فعالیت خود را کنار گذاشته و تحت همین مجموعه به فعالیت می پردازند.

14-   آیا تضمینی وجود دارد که با مطالعه این منابع در آزمون موفق شویم؟

ج:  

برای اولین بار تضمین جزوات با قرارداد و کاملا واقعی

پس از سال 1390 تا کنون به کار تالیف و تدوین جزوات مخصوص آزمون ورودی دانشگاهها برای مقاطع کارشناسی  هنر (کنکور سراسری) و  کارشناسی ارشد کد رشته 1357 مشغول و از امسال این فعالیت را به تمام رشته های کارشناسی ارشد هنر توسعه خواهیم داد و با کمک برترین رتبه های هر سال در صدد هستیم که تمامی رشته های کارشناسی ارشد را تحت پوشش قرار دهیم.

امسال به جهت اطمینان وبه پشتوانه تجربه  جزوات را تضمین می­کنیم.

در سالهای قبل من و دوستم محمدرضا عباسلو هر کدام جداگانه جزواتی را تهیه میکردیم. از امسال تصمیم گرفتیم با هم و در کنار هم کامل ترین منبع را ایجاد کنیم.

از سوی دیگر تجربه به ما نشان داده است که معمولا هشتاد درصد منابعی که داوطلب باید مطالعه نماید؛ بر اساس الگو ریتم  و ترکیب منابع سالهای قبل قابل پیش بینی بوده است.برای اینکه شفاف و دقیق تر سخن بگوییم اینطور بیان می کنیم که مثلا در سال 1391 رتبه یک کنکور بالاترین درصدی که کسب نموده بود 50 درصد بود.ولی هشتاد درصد  این 50 درصد سوالات، از همان منابعی طرح شده بود که سالهای قبل هم منبع کنکور بوده اند. و 50 درصد دیگر   -که حتی رتبه یک هم موفق نشده بود بدان پاسخ دهد - اساسا منابعی بودند که پیش بینی آن ممکن نبوده است.ولی فرقی هم نمی کرد چرا که برای همه این شرایط برابر و یکسان بوده است. و یا در سال 1394،  80 درصد کل سوالات از منابع قابل پیش بینی بود که در درس کارگردانی 87 درصد سوالات در جزوه ما وجود داشت.



 


 

 

 

جای سوالات شما در اینجا خالی است

. سوال خود را به پست الکترونیک : vahab.noori@gmail.com    ارسال نمایید تا با پاسخ مربوطه در  این صفحه درج شود

 

خصوصیات منحصر به فرد این جزوات باعث می شود سازمان سنجش نقش ثانویه را در پذیرش داوطلبان در این کنکور داشته باشد.

 


 

تمامی مطالب این وبلاگ تحت حفاظت حقوقی قرار دارد و در صورت کپی  بدون اجازه متخلف تحت پیگرد قضایی قرارخواهد گرفت